mandag 1. mars 2010

Hjemmelaget is!


Vaniljeis:
8 eggeplommer
100 gr sukker
1 vaniljestang (eller 2 ts vaniljesukker)
4 eggehviter
5 dl fløte

Pisk eggeplommene med frøene fra vaniljestangen (eller vaniljesukker som jeg brukte her)
Pisk eggehvitene stive, tilsett sukkeret og pisk stivt.
Pisk fløten og rør sammen alt. Fryses i boks. Jeg la iskremen i to bokser, med dajmkuler over den ene og kanel på den andre.


I helgen har vi gått flere turer på ski, grillet pølser i strålende sol, -hatt besøk av familie og kledd oss ut. Fantastiske dager som blir lysere og varmere for hver dag. Gleder meg masse til ordentlig vår! :-)

6 kommentarer:

  1. Å, det fristet :D
    Høres ut som en fin helg.Gleder meg også til vår.
    Ha en fin uke
    Myr

    SvarSlett
  2. Åååå, ingenting er bedre! Takk for oppskrift, den legges i arkivet mitt;)
    Ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Hei.Så koselig dere har hat det i helga dere da.Deilig å komme seg ut på ski.Takk for oppskriften Is Nam nam...Ha riktig fin Mandagskveld.Klem fra Bodil....♥♥

    SvarSlett
  4. Dette skal prøves!! Ha en flott uke du også:-)

    SvarSlett
  5. mmm, ser kjempe godt ut. Takk for oppskrift!

    SvarSlett
  6. ingenting smaker bedre enn hjemmelaget :-)

    ha en flott uke!
    klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til en kommentar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails