onsdag 27. januar 2010

Fylt brytebrød!


Her har jeg laget fylt brytebrød, etter ett tips fra Kort og Søm :-). Jeg laget rundstykkedeig av ca
1 liter hvetemel
6 dl sam rug grov
8 dl vann
50 g gjær
2 ss olje
litt salt
Jeg delte deigen i to og kjevlet to "pizzadeiger". Jeg la den ene på bakepapirkledd stekebrett. Så kuttet jeg opp en picnicskinke i små biter, 1 purre, 1 paprika og drysset over litt ost. Så la jeg den andre "pizzadeigen" over. Tok så og delte opp i passe porsjonsbiter, smurte på litt egg og drysset over linfrø. Hevet på kjøkkenbenken ca 1 time og stekte på 225 grader i ca 21 min.
Nå venter jeg bare på min mann og hans medhjelper som er ute og hugger ved i ruskeværet. Dette blir god lunsj for de :-)
Ha en super onsdag!

1 kommentar:

Tusen takk for at du tar deg tid til en kommentar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails