mandag 3. august 2009

Blåbærsaft!


Jeg løper bare i skogen for tiden og plukker blåbær og bringebær. Snart blir tyttebæra moden også. Det er så enorme mengder med blåbær, så jeg lager masse blåbærsaft. Vi fikk sagftkoker fra min gode barndomsvenninde i Fauske til bryllupsgave og den brukes flittig nå! Det er jo veldig godt med hjemmelaget saft! Jeg har plukket ca 40 liter blåbær og av det har jeg 15 flasker saft og masse bær som jeg fryser hel uten å tilsette noe som helst. Det blir godt å bruke i desserter og kaker og ikke minst i smoothie til vinteren! I går laget jeg en nydelig blåbærpai, men jeg glemte selvfølgelig å ta bilde.. Jeg får gjøre det senere. Vi har fire firhjulinger på gården og de brukes flittig nå. Ungene synes det er kjempemorsomt å kjøre inni skogen, og i går møtte vi på en hjort. Vi var bare en meter ifra! Denne bare kikket rolig på oss og så ikke ut til å bry seg stort med oss.
Jeg er glad det er mye blåbær i år for det var nesten ikke solbær på trærne mine. Av 8 solbærbusker fikk jeg plukket ei halv ti litersbøtte! Det ble knapt 3 liter saft av det..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til en kommentar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails