mandag 24. august 2009

Creme Bruleè m/blåbær og krem!


"Verdens beste dessert" sitat fra min eldste sønn. :-)

1 vaniljestang
2 dl fløte
2 dl helmelk
75 g sukker
4 eggeplommer
brunt sukker

Kok opp fløte, melk, sukker og vaniljestang under omrøring. (ikke godt med klumper)
Avkjøl
Pisk opp eggeplommene og hell i den avkjølte melkeblandingen under omrøirng.
Sil og hell i porsjonsformer 4 -5 stk, eller som jeg i lita langpanne (fordi noen i familien min vil ha mye og andre bare litt..) . Formene/forma settes i en større langpanne med vann. Stekes i stekovnen 150 grader 45-60 min. Dette kan gjerne gjøres dagen før, og oppbevares i kjøleskap natten over.

Strø over brunt sukker og brenn med brenner, eller som jeg 3 min på grillelement i ovnen.
Server med en gang med blåbær og pisket krem. NAM!! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til en kommentar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails