søndag 15. november 2009

PIZZA oppskrift! Servert på 14 års dag til 7 store gutter.


Fredag feiret eldstemann 14 årsdagen sin med filmkveld sammen med kompiser. Det gikk med 5 store pizzaer!

Min pizza er slik:
1 stk
Bunn

4 1/2 dl hvetemel
1/2 pk fersk gjær
1/2 ts salt
1 1/2 ss smeltet margarin
2 dl vann

Smelt margarinen og tilsett vannet, -varm til fingervarmt. Rør inn gjær (blir mye luftigere bunn med fersk gjær enn med tørr!) Bland i det tørre. Smør rett ut på bakepapirkledd stekeplate.

Fyll
250 g kjøttdeig
150 g sjampinjong
1/2 løk
1/2 boks mais
1/2 boks hermetisk hakkede tomater-gjerne med hvitløk
1 ss tomatpurè
oregano
Masse ost


Det ble veldig vellykket. Guttene er så store nå så de begynner å sette pris på god mat. De satt lenge ved bordet på loftstua før de begynte med den første filmen. I pausen før de satte på film nr to fikk de dessert. Det var bringebærherlighet som jeg fant oppskrift på hos pepperkverna. Jeg helte den ikke i glass, men i ei silikonform og skjærte av stykker. Jeg la også på en bit av sjokolademousse sammen med bringebærherligheten og en paraply. Bilde og oppskrift kommer senere.
De fikk også sjokoladekake, sjokoladerisboller, krydderkake og masse potetgull!

Etter latteren og praten og dømme, så koste de seg kongelig. -De klemte i veg med bursdagssangen også. Herlig å høre på de dype stemmene som de nå har fått. En herlig gjeng min eldste sønns kompiser!!



3 kommentarer:

  1. Ser ut som det var mye å kose seg med på den bursdagen!!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Heldige gutter!!! sååååå mye godt de har fått, og pizza er jo bare en suksess da :o) Flink du :o) Ha en fin fin kveld videre. Klem fra Mette

    SvarSlett
  3. Heisan!
    Er innom som snarest for å ønske deg lykke til på min trekning i morgen.

    Klem lykkeliten

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til en kommentar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails