tirsdag 1. juni 2010

Babykjole -eget design!

I dag ble jeg ferdig med en rosa babykjole. Den er litt for stor for dukka Malin, men så skal den også passe en litt større baby. Jeg startet med 210 masker på pinne 3 med mandarin classic. Jeg laget 2 rader med hullmønster nederst og delte så arbeidet i 6 like deler. Deretter felte jeg foran og etter hvert merke hver 13 omgang i alt 7 ganger. Delte så arbeidet i for -og bakstykke -63 masker på hver del. Felte på annenhver pinne 2,2,1,1,1. Strikket så til ermehullet målte 6 cm. Bakstykket felte jeg da 3 masker i midten, strikket hver side videre til 9 cm, felte 8 masker inn mot halsen, så 1 maske annenhver p 2 ganger. Nå stod det igjen 13 masker til skulder, og ermehullet målte 10 cm.
Forstykket strikket jeg inn ett hjerte midt på. Da var jeg kommet til 6 cm ermehull og da felte jeg de midterste 11 maskene. Felte så ytterligere ved halssiden 2,2,1,1. Fell av ved lik lengde som bakstykket.
Dette ble kanskje ikke så lett å forstå, men jeg har det for egen del hvis jeg skulle finne på å strikke en maken senere :-)


Datteren ble veldig fornærmet over at den skal gis bort til andre... Men sånn er det,-en kan ikke få alt som en vil her i livet  :-)) 

Nå skal vi kose oss med  blomkålsuppe.

3 kommentarer:

  1. Den var kjempefin!! Jeg er så utrolig imponert over dem som kan strikke eller hekle.
    Jeg har nå holdt på med et skjerf.. ja et SKJERF!!! i noen mnd nå :)

    SvarSlett
  2. Det var en vakker liten kjole - heldig liten jente som får den. Nydelig farge også - veldig kreativt av deg å designe eget.. jeg tror jeg er for blond til det jeg.. ;-) hihi..

    God kveld! <3

    SvarSlett
  3. Den kjolen ble søt.Enkel og anvendelig.
    Kommer til å strikke en babykjole,
    men tror ikke det blir i sommer.
    Nå håper jeg på masse godvær og uteliv;-)

    Mvh

    Wenche

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til en kommentar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails