onsdag 19. august 2009

Hverdagen igang igjen!


Da er de to største gutta sendt på skolen. De bestilte fylte horn til matpakke, så jeg var oppe halv syv i morgest og bakte! :-)
Nå sitter jeg med kaffekoppen og skikkelig god samvittighet! :-)
Klokken er nå ni, og jeg har to brett med skoleboller på kjøkkenbenken som står og hever seg. Det blir godt når de kommer hjem igjen, -og i tradisjon tro kommer besteforeldrene på begge sider på middag i dag.
Første-skoledag-middag!
Guttene bestemte at det skal serveres trønder sodd. Lettvint for meg! :-) Jeg har to bøtter Inderøysodd fra Inderøy slakteri og tilsetter bare litt ekstra kjøtt og kjøttboller og serverer med poteter og gulrøtter.
I går hadde vi grøt, så derfor blir det riskrem med rød saus til dessert og grønn gelè til barna (som jeg laget i går kveld).
Til ettermiddagskaffen skal vi ha blåbærkake, skoleboller og trollkrem. Får legge inn bilder senere.
Jeg og tvillingene skal i skogen en tur og plukke litt fersk bær. Godt med høst! :-)

1 kommentar:

  1. Oi. Supermamma!
    Vi har også hatt første-skoledag-middag. Det ble den ferske Gymnasiasten som fikk velge meny: Taco :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til en kommentar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails