onsdag 17. juni 2009

Gave til spisestuen fra ei god venninde! :-)


I dag kom min gode venninde på besøk (forloveren min). Hun hadde med en kjempefin brun løper som passet perfekt i min spisestue!
Jeg fikk også to kjempesøte lysestaker. En som står midt på bordet, og en for å henge i vinduet. Jeg har lagt lavendel duftelys i dem, så det lukter deilig her! :-) Jeg laget rundstykker med revet ost og purreløk til besøket mitt. Jeg laget en klissete deig , da baker jeg nemlig ikke deigen på kjøkkenbenken. Jeg tar bare to skjeer og tar opp en "klatt" med deig og legger direkte på stekeplata. Enkelt og greit! Der får den heve seg mens ovnen blir varm, og når de er ferdig stekt er kjøkkenbenken like fin som før jeg begynte å bake! Jeg hadde faktisk rabarbrasuppe til også. Godt ja!






Rundstykker med ost og purreløk:
16 dl hvetemel
8 dl vann
3 ss nøytra olivenolje
1 ss sukker
litt salt
50g gjær
litt ost
1/2 purreløk

Bland hvetemel, sukker, salt og tørrgjær i en bakebolle. Varm vann og olje fingervarmt og hell det i bakebollen. Rør sammen og ta deigen opp i passe mengde med en skje og legg direkte på bakepapirkledd stekeplate. Dryss over revet ost og purre skjært i strimler.
Stekes på 225 grader i ca 20 minutter. Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til en kommentar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails